کلاس مبانی دفاع مقدس استاد غیاثی راد

فایلها و اطلاعیه های کلاس مبانی دفاع مقدس استاد غیاثی راد

کلاس مبانی دفاع مقدس استاد غیاثی راد

فایلها و اطلاعیه های کلاس مبانی دفاع مقدس استاد غیاثی راد

Holy Defense GHIASY rad
کلاس دفاع مقدس استاد غیاثی راد
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
دانشکده مهندسی صنایع

عملیات فتح‌المبین

چهارشنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۳، ۱۱:۲۶ ب.ظ

عملیات فتح‌المبین

2 فروردین 1361

 

«انا فتحنا لک فتحاً مبینا[1]»

طرح‌ریزی عملیات افتخارآفرین فتح‌المبین از اواسط آبان سال 1360 آغاز شد و پس از تلاش‌های مستمر و خستگی‌ناپذیر و انجام مشورت‌ها و هماهنگی‌های گسترده میان فرماندهان نظامی، در ساعت سی‌دقیقه بامداد 2 فروردین ماه،‌ فرمان حمله با رمز «بسم‌الله الرحمن الرحیم، بسم الله قاسم الجبارین و یا زهرا ...» صادر شد.

رزمندگان دلاور اسلام از جنوب و شمال‌غربی شوش و غرب دزفول در چند محور با ارتش عراق درگیر شدند. در ساعت 2 بامداد اولین خاکریزهای دشمن سقوط کرد. این عملیات در چهار مرحله به اجرا درآمد.

 

نتایج حاصله از عملیات

1ـ مجموع تلفات رزمی دشمن، حدود 25 هزار تن کشته و مجروح و بالغ بر 15 هزار نفر اسیر بود. ضمناً 360 دستگاه انواع تانک و نفربر منهدم و حدود 150 دستگاه تانک، 170 نفربر و حدود 500 دستگاه خودرو، چندین قبضه موشک سام 6، چند قبضه موشک زمن به زمین، 165 قبضه توپ 130 ، 125 ، 182 میلیمتری و مقادیر زیادی مهمات به غنیمت درآمد.

2ـ آزاد شدن ارتفاعات مهم ابوصلیبی خات معروف به رادار و سایت، علی گره زد، عین خوش،‌ تینه، برغازه، واوی، رقابیه، میشداغ، ارتفاعات 350 معروف به ارتفاعات دهلیز، شاوریه، دلتا، تپه چشمه، جوفینه، کوت کاپن و ارتفاعات 202.

3ـ رهایی شهرهای دزفول، اندیمشک، شوش، پایگاه هوایی و جاده اندیمشک اهواز و صدها روستا از زیر آتش توپخانه و موشک دشمن.

4ـ دستیابی به چاه‌های نفت ابوقریب در ارتفاعات تینه.

5ـ آزادسازی سه پاسگاه ژاندارمری عین‌خوش، دوسلک و جسرنادری.

6ـ آزادسازی فرودگاه اضطراری دهلران.

7ـ آزاد شدن جاده‌ی دزفول، دشت‌عباس، عین‌خوش و دشت چنانه و زمین‌های سرخه که از مهم‌ترین مناطق کشاورزی شمال خوزستان به حساب می‌آید و آزادسازی بیش از دو هزار کیلومتر مربع از سرزمین اسلامی ایران.

 

پیام امام خمینی (ره) [2]

... مبارک باد بر شما عزیزان افتخارآفرین پیروزی بزرگی را که با یاری ملائکه‌الله و نصرت ملکوت اعلی نصیب اسلام و کشور عزیز ایران، کشور بقیه‌الله الاعظم ارواحنا له الفداء نمودید... رحمت واسعه‌ی خداوند بر آن مادران و پدرانی که شما شجاعان نبرد در میدان کارزار و مجاهدان با نفس در شب‌های نورانی را در دامن پاکشان تربیت نمودند.

مژده باد به شما جوانان برومند در تحصیل رضای پروردگار که از بالاترین سنگرهای روحانی و جسمانی ظاهری و باطنی پیروزید. مبارک باد بر بقیه‌الله ارواحنا له الفداء وجود چنین رزمندگان ارزشمند و مجاهدان فی‌سبیل الله که آبروی اسلام را حفظ و ملت ایران را رو سپید و مجاهدان راه خدا را سرافراز نمودید... ملت بزرگ ایران و فرزندان اسلام به شما سلحشوران افتخار می‌کنند. آفرین بر شما که میهن خود را بر بال ملائکه الله نشاندید و در میان ملل جهان سرافراز نمودید... این جانب از دور، دست و بازوی قدرتمند شمارا که دست خداوند بالای آن است می‌بوسم و بر این بوسه افتخار می‌کنم.



[1] . سوره فتح، آیه 1.

[2] . صحیفه نور، جلد 9 ، چاپ دوم، ص 317.

  • اطلاعات کلاسی دانشگاه تهران جنوب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی